10:04:00 AM

Hari-Hari Sebelum Hari Raya & 1 Hari Raya

Alhamdulillah...
penghujung ramadhan yang tenang...
27 Ramadhan yang lepas kami berangkat pulang ke kg my dear hubby @ pahang..yea!
Alhamdulillah Allah bantu kami
coz jalan lengang wa cakap lu...kami tawakal je la balik ari sabtu ptg tu...plan nak balik pg tp dah duduk kat shopping complex mcm dah tak ingt mau balik...so lewat sikit la bertolak dari rumah Mak kat kajang..

Seeeeee! sgt lengang bukan?kami sgt la senang hati sepanjang perjalanan...sambil pasang CD lagu raya..hihihi...
"Balik kampung....Ooooo...balik kampung..."
Haa...ni time 1 hari sebelum hari raya menjelma...huhuhu
My dear hubby org kuat dapur sedang fokus masak lemang...rasa air tangan suami ;)
Sesambil hubby ngadap lemang,
Ada seorang hamba Allah berkata...
"Masak lemang 2 jam je siap ni".
 aiii tak pernah masak lemang ke bang?
Sambil masak lemang lari jap masuk rumah dia nak anyam ketupat pulak...aku tolong jgk tau..tolong rosakkan daun kelapa tu..huhu.  masuk kan beras dlm ketupat pon aku failed!sekian.
inilah hasilnya...
Ha tapi kalu buat kek ni saya boleh...heheh..
this year aku hias kek mcm gini...ada colourfull satu! ada choclate full satu! hahaha..ada la dlm 10 biji kek aku hasilkan.
so this is my Choc moist cake!
Tiba la 1 syawal yang dinanti...
Bersalaman Mohon Kemaafan
 Zahir dan Batin...gambar salam2 tak perlu kot sbb muka comot ngan air mata nnt..hihi
yerr...dato' tgh bagi hang pau duit raya...
suka puteri dpt duit ye! ~ my SIL daughter

0 comments:

Related Posts with Thumbnails